Választható tevékenységek:
- harcos
- gyógyító
- kovácsmester/inas
- vadász
- sámán/varázsló
- kézműves/iparos
- tolvaj
Minden tevékenységnek megvan a maga előnye és hátránya. Mindegyik képez valami erősséget a maga körében, és természetesen vannak különleges képességek és tudások is. Fontos tudni, hogy mindenki a tevékenységén belül az alapoknál indul és útja során sajátíthatja el tevékenységének egyre magasabb és magasabb fokait.

Harcos:
Ardawir legnépszerűbb és leggyakoribb foglalkoztatottsága a harcművészetek űzése. Rengeteg tanulni vágyó harcos tanonc bolyong a birodalmak között, hogy megtalálhassák mestereiket, akik kitűnő harcosokat faragnak belőlük. A harcosok alap fegyverekkel és szükségletekkel indulnak, így a ruházat, az élelem, valamint egy-két kiegészítő minimális szinten áll a rendelkezésükre. Fegyvereket, élelmet és ruházatot útjuk során szerezhetnek maguknak. Ismerik az alapvető támadó-, illetve védekező pozíciókat, és harcosok lévén, az ő támadóerejük a legerősebb. A fejlesztett, és újonnan megtanult technikák növelik a támadások sebzéseit, valamint csökkentik a fordulók mennyiségét. Ez ugyanígy van a fegyverek terén is: minél erősebb és tartósabb kardot visel valaki, annál nagyobb a sebzése. Minden képesség és fegyver egy bizonyos szint átlépése után használható. Szintfüggő maga a „fegyverhordozó” is, ami alatt egy beidomított teremtmény értendő. Attól függően, hogy a harcos melyik birodalomrészből származik, az ottani idomított vadállatokat veheti igénybe.
Alapszintű képességek:
- gyors támadás
- kézitusa
- stratégiázás
- lopakodás
- védekezés
- légi és szárazföldi harc (fajtól függően)
Alapfelszerelések:
- 1 rövidkard
- 1 fapajzs
- 1 alapruházat
- 1 hátizsák és 1 övtáska
- 2-3 alkalomra elegendő élelem
Fegyverhordozó tartása: 10. szinttől
Egykezes nehézfegyverek használata: 4. szinttől
Kétkezes fegyverek használata: 6. szinttől
Kétkezes nehézfegyverek használata: 12. szinttől
Gyógyító:
Szintén nagy számban fordulnak elő Ardawir földjén a gyógynövényekkel és orvoslással foglalatoskodó gyógyítók. Őket bárhol és bármikor fel lehet lelni, s a legsúlyosabb sérüléseket is képesek valamivel orvosolni. Úgy néznek ki és úgy is élnek, akár a papok vagy szerzetesek, ám képességeik messze felülmúlják azok szintjét. Noha rengeteg gyógyító él szerte a vidéken, csak nagyon kevesen állítják ki magukat mestereknek, így a tanoncoknak nincs könnyű dolguk. Ha mégis ráakadnak egyre, a gyógyítás minden csínját-bínját elsajátíthatják, emellett megismerhetik a herbák világát. Ez nagyon fontos és egyben előnyös dolog is, hiszen ha egy gyógyító – vagy egy másik karakter – megsérül, tudja, milyen növényekkel orvosolja bajait. A gyógyítók többsége vegetáriánus, harcokban is eléggé visszafogottabbak; támadóerejük gyengébb, mint a varázslóké vagy akármilyen másik köré. Viszont ezt a hátrányt némi varázserő pótolja. Tanulmányaik során belekóstolnak a fehérmágiába, melyet olykor-olykor hasznosíthatnak harcaikban. Kevés fegyvert használnak, eszközeik többnyire mágikus vagy gyógyítással kapcsolatos tárgyak. A harcosoktól eltérően ők fegyverhordozó helyett növénylelő teremtményeket idomítanak, hogy a földalatti értékes növényekhez is hozzájuthassanak.
Alapszintű képességek:
- részleges gyógyítás
- fehérmágia alapvarázslatai (növényvarázslat, gyógyigék, stb.)
- természet erőinek hasznosítása
- egyszerűbb főzetek elkészítése
- természettel való kommunikáció
Alapfelszerelések:
- 1 mágikus bot
- 1 tanonc csuha
- 1 zsákos öv
- 2-3 alkalomra elegendő élelem
Növénylelő tartása: 12. szinttől
Kétkezes mágikus tárgyak használata: 9. szinttől
Egykezes könnyűfegyver (mágikus) használata: 6. szinttől
Erősebb varázsfegyverek használata: 11. szinttől
Kovácsmester/inas:
Szerte a birodalomban elég kevés igazán tehetséges kovácsmestert lehet találni, melyeknek többsége is a Hegrobabeli törpéknél él és tevékenykedik. Nagy tiszteletben tartják eme mesterség képviselőit, hiszen a harcosok és a harcművészetek mesterei mind a leghíresebb kovácsműhelyekből kijövő fegyvereket használják. Nagyon nehéz kiválasztani a legjobb mestereket, de ha még sikerül is, sokat kell tenni azért, hogy valakit befogadjanak tanítványaik közé. A kovácsműhelyben megtanulják, hogyan válasszák ki az egyes fegyverekhez a megfelelő fémalapanyagot, hogyan munkálják finomra azt és hogyan készítsék el azt a legnagyobb gondossággal. Ha elég ügyesen beletanulnak, akár nyílt terepen, önmaguk számára is rögtönözhetnek egyszerűbb fegyvereket. Rengeteg dolgot kell megtanulniuk, melyekkel igen sok tapasztalatra és ügyességre tehetnek szert. A kovácstanoncok idejük egy részét fémbányákban töltik, ahol megismerkedhetnek a különböző fémekkel, így bármikor eldönthetik, milyen fémanyagból milyen fémet érdemes vagy nem érdemes készíteni. Segítőik fegyverhordozók, akiknek segítségével hozzák felszínre a kibányászott nyersanyagokat. A fegyverek készítése mellett a fegyverforgatásban is jártasak.
Alapszintű képességek:
- könnyű fegyverek készítése
- fémötvözetek készítése
- fegyverforgatás
- szabad kreáció
- egyszerűbb kovácsfeladatok elvégzése (patkolás, abroncsozás, stb.)
Alapfelszerelések:
- 1 csákány/vagy egyszerű kovácsolt fegyver
- 1 alapruházat
- 1 hátizsák
- 2-3 alkalomra elegendő élelem
Fegyverhordozók tartása: 9. szinttől
Egykezes nehézfegyverek használata: 4. szinttől
Kétkezes nehézfegyver használata: 8. szinttől
Saját kovácsolt fegyverhasználata: 12. szinttől
Vadász:
Eme tevékenységet űző népcsoportok Ardawir sűrű erdeiben élnek és foglalatoskodnak. Mindannyian vadászatból és erdők körüli teendőikkel tengetik napjaikat. Feladataik közé tartozik az adott erdő védelme, karbantartása, és a vadállomány megőrzése. Kevés kitűnő mestert találni, habár ez a tanítványokat nem igazán zavarja, ugyanis ők főképp a még fiatal, még tanuló mesterutódokat keresik fel, hogy együtt tanulhassanak, ám még gyakoribb, mikor 2-3 éretlen tanonc egybecsapódik, hogy egymást kiegészítve és segítve válhassanak igazi vadászokká. Amíg elsajátítják tanulmányaik alapjait, tanulási idejük alatt a sűrű erdőségek mélyén tartózkodnak. Tanulmányaik során harci technikákat is elsajátítanak; fegyvereik között pedig akadnak egyedi darabok is. Egy tapasztalt vadász tudja, hol lelheti fel a számára szükséges alapanyagokat, ismeri az erdő minden szegét-zugát, illetve annak ösvényeit, útvonalait. Segítőik a Védelmezők, amelyek a legmegbízhatóbb és leghűségesebb idomított teremtmények közé tartoznak.
Alapszintű képességek:
- kisebb vadak leterítése egyetlen támadással
- hangtalan lopakodás, rejtőzködés
- alap támadási formák
- természet erőinek hasznosítása
- vadak részleges szelídítése
Alapfelszerelések:
- 1 könnyű íj
- 1 tőr
- 1 tanonc ruha
- 1 hátizsák és 1 övre rögzíthető zsákocska/szütyő
- 2-3 alkalomra elegendő élelem
Védelmező tartása: 11. szinttől
Nehéz vadászfegyverek használata: 7. szinttől
Harcfegyverek használata: 9. szinttől
Kétkezes fegyverek használata: 12. szinttől
Varázsló/sámán:
Megjelenésükben, sámán és varázsló között nincs sok különbség, ám tevékenységi körüket tekintve igen eltérőek egymástól. Míg a varázsló manájából nyeri erejét, addig a sámánok a szellemektől merítenek újabb és újabb erőforrásokat. Sámánok és varázslók élhetnek egy helyen, sőt, akár kalandozhatnak is együtt, ám tanulni külön-külön varázsló- és sámánmestertől tudnak. A két tevékenység ereje viszonylag egyenlő, közös tanulnivalók is előfordulhatnak. Támadó és védekező varázslatok egyaránt megtanulhatnak, ám ügyelniük kell arra, hogy küzdelmeik során hogy osztják be az erejüket. Ha egy sámán kimeríti szellemerejének tartalékait, saját életereje rovására idézhet elő újabb varázslatokat. A varázslóknál szintúgy; ha nagyon megcsappan a manaerejük, életerejükből vonódnak le a pontok. Bárhol és bármikor tanulhatnak mestereiktől, ám ősidők óta tiltják a tevékenységek keveredését – ez azt jelenti, hogy elő nem fordulhat, hogy egy varázslómester egy sámán tanoncot oktasson a Magik tudományáról és képességeiről. Társaik a Védőszellemek, melyek növelhetik a karakter támadó, védekező, illetve aktuális helyzetét, ám ahhoz kiválóan kell tudniuk kontrollálni azokat.
Alapszintű képességek:
- egyszerűbb védekező varázslatok
- alap támadási varázslatok
- közelgő veszély felismerése a természet egyensúlyában
- részleges szellemidézés
- gyenge gyógyító varázslatok
Alapfelszerelések:
- 1 mágikus tárgy
- 1 tanonc csuha/sámán köpeny
- 1 övre rögzíthető nagyobb szütyő
- 2-3 alkalomra elegendő élelem
Védőszellem tartása: 7. szinttől
Egykezes varázsfegyverek használata: 5. szinttől
Kétkezes varázsfegyverek használata: 10. szinttől
mágia használata: 4. szinttől
Kézműves/iparos:
A kézművességgel foglalkozó népcsoportok létszáma a harcosok és a gyógyítók után a harmadik legnagyobb Ardawir földjén. Noha a harcokhoz nem értenek annyira jól, mint a varázslók vagy a kovácsmesterséggel foglalkozók, mégis nekik van a kereskedelemben a legnagyobb befolyásuk. Sok minden értékes dolgot képesek készíteni, akár saját maguk számára is, így megspórolva ezzel a felesleges költségeket és fáradozásokat. Iparos mestereket elég nehéz találni, ugyanis sokan alábecsülik ezt a fajta mesterséget, és úgy hiszik, semmi hasznot nem húzhatnak belőle. Épp ellenkezőleg: a kézművességből bármikor előnyt és hasznot lehet kovácsolni. Példa erre, mikor egy karakter épp kalandozik, közel s távol semmi falu vagy nagyváros, egy ilyen kézműves aranyat ér! Némi ellenérték fejében, a kézműves - legyen az akár játszó karakter – elkészíti a másikak szükséges tárgyat. Ám ez csak akkor lehetséges, ha a kézművesnek meg van már a képessége az adott tárgy elkészítéséhez. Bármikor, bármilyen alapanyagból képesek nagy mennyiséget tartani, készleteik kalandozásaik során csak bővülnek Idomított társaik a málhások, melyek kifejezetten cipekedésre és védelemként szolgálnak tartóik számára.
Alapszintű képességek:
- egyszerű fegyverek készítése
- fatárgyak készítése
- javítás
- bőrtárgyak készítése
- alapanyagok megkülönböztetése, megmunkálása
Alapfelszerelések:
- 1 rövidkard
- 1 hosszútőr
- 1 alapruházat
- 1 hátizsák
- 2-3 alkalomra elegendő élelem
Málhás tartása: 8. szinttől
Fafegyverek készítése: 3. szinttől
bőrtárgyak készítése: 7. szinttől
Nehézfegyver használata: 9. szinttől
Tolvaj:
Ha a mesterségeket nem vesszük számba, a tolvajok száma a legmagasabb a Népek Szövetségében. Tevékenységüket tekintve semlegesek, semmilyen csoporthoz nem tartoznak. Ők abból élnek, hogy másokat meglopnak, tőrbe csalnak, átvágnak, amiből ők persze meggazdagodnak. Egyénenként vagy akár csoportosan is felbukkanhatnak. Ők az egyetlen olyan kivételes csoport, akik bármilyen tevékenységet képesek utólag felvenni. Példaként, egy tolvaj megunja a rablást és fosztogatást, bármilyen mesterséget felvehet, ám nem mehet rögtön mesterhez. Ahhoz, hogy átvehesse azt a tevékenységet, új mesterségbeli tanoncokkal kell összeállnia, hogy tőlük elsajátíthassa a kezdő alapokat. Ha ez megvan, semmi akadálya annak, hogy új mestert találjon magának. Ám a tolvajoknak is kell valakiktől tanulniuk. A lepusztult falvakban, eldugott helyeken nagy számban találhatók jobbnál jobb tolvajmesterek, akik kiváló vadócokat faragnak belőlük. Bármilyen társat maguk mellé állíthatnak, amelyet a maguk szintjükön képesek irányítani (kivételek ez alól a Védőszellemek).
Alapszintű képességek:
- nesztelen lopakodás
- csenés
- tárgyak kisajátítása
- lesből támadás
- gyors taktikázás
Alapfelszerelések:
- 1 könnyű fegyver
- 1 alapruházat
- 1 hátizsák
- 2-3 alkalomra elegendő élelem
Idomított társ tartása: 10. szinttől
Egykezes könnyűfegyverek használata: 5. szinttől
Kétkezes nehézfegyverek használata: 9. szinttől
különleges fegyverek használata: 12. szint |